استانداردهای ناودانی
페이지 정보
본문
ناودانی اروپا به چه ناودانی گفته میشود؟
به طور کلی انواع ناودانی فولادی تولید شده در جهان، بر اساس سه استاندارد زیر است.
ساخت ماشینآلات سنگین و کامیونها
ساخت اسکلت فلزی بنا
ساخت بادبند، ستون و خرپا در سازههای بلند
استفاده از ناودانی برای تجهیزات ترافیکی و پایه برای ناودانی گاردریلها
ساخت درب و پنجره آهنی
کاربرد ناودانی در سیستمهای پایپ لاین و پایپینگ برای ساخت ساپورت لولهها
استفاده از ناودانی بهعنوان مهاربند برای ترمیم دیوارهایی که تخریب شدهاند
ساخت قاب فلزی در تجهیزات صنعتی
جمع بندی نهایی
ناودانی اروپایی را میتوان به عنوان یکی از پرمصرفترین انواع فولادی، به شمار آورد. این ناودانیها بر اساس استاندارد اروپایی به صورت UNP تولید میشود. یکی از مشخصههای بارز این ناودانی، نسبت به ناودانیهای دیگر، وزن بیشتر آنها است که به ناودانی سنگین نیز معروف هستند. ضخامت و ابعاد این ناودانی نیز بالاتر از ناودانیهای دیگر است از اینرو از آن برای ساخت انواع خرپا، ستون و بادگیر در پروژههای بزرگ استفاده میشود. قیمت این ناودانی همچنین نسبت به استانداردهای دیگر بالاتر است. در واقع قیمت آن، با توجه به اینکه تولید ایران یا خارج است و همچنین مواد اولیهی مورد استفاده در آن، متفاوت است. به عنوان مثال ناودانی اروپایی تولید شده در ایران، اگر با استفاده از روش فابریک ساخته شود، کیفیت بهتر و قیمت بالاتری دارد. حال که با اطلاعات در مورد ناودانیهای اروپایی آشنا شدید، میتوانید در مورد خرید آن برای کاربرد موردنظر خود تصمیم بگیرید.
نورد گرم و سرد در ساخت انواع ناودانی
روش تولید نورد سرد بدین صورت است که در آن برای شکلدادن ورق و تبدیل به پروفیل و سایر محصولات نخست ورقهای نازکی ساخته میشود و پس از آن از طریق نورد سرد پروسه ساخت انجام میشود. تفاوت اصلی میان نورد گرم و سرد کیفیت خواهد بود. معمولاً در نورد سرد کیفیت و دوام ناودانی بیشتر خواهد بود. در نورد سرد عملیات و پردازش بیشتری روی فلزات انجام میشود و همه فولادهایی که تحت نورد گرم قرار گرفته باشند را سرد میکنند و پس از آن نیاز است زمانی به فلز داده شود تا به دمای متعادل برسد و بتواند تلرانس ابعاد و سطح فولاد را بهخوبی رعایت و برقرار کند.
ناودانی فابریک
برای تولید ناودانی فابریک لازم است از روش نورد سرد یا گرم استفاده شود. اما چه تفاوتی بین نورد سرد و نورد گرم وجود دارد؟
ناودانی مشبک: قيمت ناودانی ناودانی مشبک در دو نوع UPE و UPN، در سازههای سبک یا تولید قفسههای سبک کاربرد دارد. ناودانی مشبک اما کاربری دیگری نیز دارد و عموماً با هدف مصرف در تولید قفسههای فولادی تولید میشود.
ناودانی اروپایی چه کاربردهایی دارد؟
این مدل ناودانی، همانطور که بالا اشاره کردیم، ضخامت و وزن بیشتری دارد و طبعاً در بحث قیمت ناودانی هم، ناودانی اروپایی در مقایسه با انواع سبک با ضخامت و کاربری سبکتر، گرانتر است.
ناودانی اروپایی unp
یکی از انواع ناودانیهای موجود در بازارهای داخلی، استاندارد unp است که وزن مطلوب و ضخامت قابلقبولی دارد. وزن ناودانی اروپایی مشخصه بارز استاندارد unp محسوب شده و سایز آن بین ۳۰ تا ۴۰۰ میلیمتر متغیر است؛ اما تولیدکنندگان ایرانی ناودانی اروپایی را با سایز ۸۰ تا ۱۸۰ میلیمتر ناودانی تولید کرده و به بازار عرضه میکنند.کاربرد ناودانی اروپایی برای پروژههای عمرانی بزرگ، بارزترین کارایی این محصول است.
به طور کلی انواع ناودانی فولادی تولید شده در جهان، بر اساس سه استاندارد زیر است.
ساخت ماشینآلات سنگین و کامیونها
ساخت اسکلت فلزی بنا
ساخت بادبند، ستون و خرپا در سازههای بلند
استفاده از ناودانی برای تجهیزات ترافیکی و پایه برای ناودانی گاردریلها
ساخت درب و پنجره آهنی
کاربرد ناودانی در سیستمهای پایپ لاین و پایپینگ برای ساخت ساپورت لولهها
استفاده از ناودانی بهعنوان مهاربند برای ترمیم دیوارهایی که تخریب شدهاند
ساخت قاب فلزی در تجهیزات صنعتی
جمع بندی نهایی
ناودانی اروپایی را میتوان به عنوان یکی از پرمصرفترین انواع فولادی، به شمار آورد. این ناودانیها بر اساس استاندارد اروپایی به صورت UNP تولید میشود. یکی از مشخصههای بارز این ناودانی، نسبت به ناودانیهای دیگر، وزن بیشتر آنها است که به ناودانی سنگین نیز معروف هستند. ضخامت و ابعاد این ناودانی نیز بالاتر از ناودانیهای دیگر است از اینرو از آن برای ساخت انواع خرپا، ستون و بادگیر در پروژههای بزرگ استفاده میشود. قیمت این ناودانی همچنین نسبت به استانداردهای دیگر بالاتر است. در واقع قیمت آن، با توجه به اینکه تولید ایران یا خارج است و همچنین مواد اولیهی مورد استفاده در آن، متفاوت است. به عنوان مثال ناودانی اروپایی تولید شده در ایران، اگر با استفاده از روش فابریک ساخته شود، کیفیت بهتر و قیمت بالاتری دارد. حال که با اطلاعات در مورد ناودانیهای اروپایی آشنا شدید، میتوانید در مورد خرید آن برای کاربرد موردنظر خود تصمیم بگیرید.
نورد گرم و سرد در ساخت انواع ناودانی
روش تولید نورد سرد بدین صورت است که در آن برای شکلدادن ورق و تبدیل به پروفیل و سایر محصولات نخست ورقهای نازکی ساخته میشود و پس از آن از طریق نورد سرد پروسه ساخت انجام میشود. تفاوت اصلی میان نورد گرم و سرد کیفیت خواهد بود. معمولاً در نورد سرد کیفیت و دوام ناودانی بیشتر خواهد بود. در نورد سرد عملیات و پردازش بیشتری روی فلزات انجام میشود و همه فولادهایی که تحت نورد گرم قرار گرفته باشند را سرد میکنند و پس از آن نیاز است زمانی به فلز داده شود تا به دمای متعادل برسد و بتواند تلرانس ابعاد و سطح فولاد را بهخوبی رعایت و برقرار کند.
ناودانی فابریک
برای تولید ناودانی فابریک لازم است از روش نورد سرد یا گرم استفاده شود. اما چه تفاوتی بین نورد سرد و نورد گرم وجود دارد؟
ناودانی مشبک: قيمت ناودانی ناودانی مشبک در دو نوع UPE و UPN، در سازههای سبک یا تولید قفسههای سبک کاربرد دارد. ناودانی مشبک اما کاربری دیگری نیز دارد و عموماً با هدف مصرف در تولید قفسههای فولادی تولید میشود.
ناودانی اروپایی چه کاربردهایی دارد؟
این مدل ناودانی، همانطور که بالا اشاره کردیم، ضخامت و وزن بیشتری دارد و طبعاً در بحث قیمت ناودانی هم، ناودانی اروپایی در مقایسه با انواع سبک با ضخامت و کاربری سبکتر، گرانتر است.
ناودانی اروپایی unp
یکی از انواع ناودانیهای موجود در بازارهای داخلی، استاندارد unp است که وزن مطلوب و ضخامت قابلقبولی دارد. وزن ناودانی اروپایی مشخصه بارز استاندارد unp محسوب شده و سایز آن بین ۳۰ تا ۴۰۰ میلیمتر متغیر است؛ اما تولیدکنندگان ایرانی ناودانی اروپایی را با سایز ۸۰ تا ۱۸۰ میلیمتر ناودانی تولید کرده و به بازار عرضه میکنند.کاربرد ناودانی اروپایی برای پروژههای عمرانی بزرگ، بارزترین کارایی این محصول است.
- 이전글Take A Look At With The Steve Jobs Of The Toto Site Industry 24.09.25
- 다음글10 Asbestos Attorney Mesothelioma Meetups You Should Attend 24.09.25
댓글목록
등록된 댓글이 없습니다.