로고

Website Under Construction
아파트핀
로그인 회원가입
자유게시판

برند و برندسازی چیست؟

페이지 정보

profile_image
작성자 Noe
댓글 0건 조회 4회 작성일 24-09-23 14:40

본문

ارزش یک لینک برای صفحه دریافت کننده آن تا حدی با موضوع صفحه ای که پیوند در آن قرار دارد تعیین می شود. پیوند از صفحه ای با موضوعی مشابه با صفحه دریافت کننده لینک، ارزش بیشتری نسبت به پیوندی از صفحه ای که در مورد موضوعی کاملاً متفاوت است خواهد داشت. همچنین، لینک از یک مقاله بسیار بیشتر از لینک از نوار کناری یا پاورقی سایت ارزش دارد. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر چقدر تعداد لینک‌ها در یک صفحه بیشتر باشد، ارزش هر لینک آن صفحه کمتر خواهد شد.
بدنامی لینک بیلدینگ

هدف از کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
کمپین دیجیتال مارکتینگ در واقع مجموعه‌ای از فعالیت‌های آژانس دیجیتال مارکتینگ دیجی دینگ بازاریابی در فضای مجازی است که با برنامه تدوین شده و هدفی مشخص به منظور انتقال پیامی واحد و جذب بازدید بالاتر و همچنین افزایش تعامل کاربران و در نتیجه فروش بیشتر انجام می‌گردد.

ارزش مبادله‌ای همان چیزی است که ما معمولاً به عنوان قیمت می‌شناسیم و به آن اشاره می‌کنیم.
وقتی برای یک محصول، مبلغ مشخصی می‌پردازیم یا این‌که آن را با محصولی دیگر تهاتر می‌کنیم، ارزش مبادله‌ای آن مشخص می‌شود.
ارزش مبادله‌ای فقط تابع ارزش به‌کارگیری نیست؛ بلکه فاکتورهای رقابتی بازار هم روی آن تأثیر می‌گذارند. مثلاً افزایش عرضه یا کاهش تقاضا، می‌تواند روی ارزش مبادله‌ای بسیاری از محصولات (نه همه‌ی آن‌ها) تأثیر بگذارد.
ارزش استراتژیک (Strategic Value)

وقتی کلمه‌ی Apple را می‌بینید یا می‌شنوید، چه واژه‌هایی برایتان تداعی دیجیتال مارکتینگ می‌شود؟ شاید نوآوری، سادگی و طراحی.
وقتی کلمه‌ی Caterpillar را می‌شنوید چه واژه‌هایی برایتان تداعی می‌شود؟ شاید راه‌سازی و سخت‌جان بودن
وقتی کلمه‌ی Trump را می‌شنوید چه digi ding واژه‌هایی برایتان تداعی می‌شود؟
فرق یک برند با یک کلمه یا نام تجاری معمولی در این است که وقتی با یک برند روبرو می‌شوید، مجموعه‌ای از کلمات و مفاهیم برایتان یادآوری می‌شود. در حالی که یک کلمه یا نام تجاری معمولی، تداعی‌کننده‌ی هیچ چیزی فراتر از خودش نیست.
برند یعنی تصویر ذهنی

مشخص باشند (Specific)
قابل اندازه‌گیری باشند (Measurable)
دست یافتنی باشند (Attainable)
مرتبط باشند (Relevant)
زمان‌‌دار باشند (Time based)

بنابراین می‌توان گفت امروز، دامنه‌ی دانش برند و برندسازی بسیار گسترده شده و هر کس در هر حوزه‌ای از مدیریت و کسب و کار، حداقل باید با مبانی این دانش آشنا باشد.

link-blog-ding-002.webpمی‌توان گفت برند یک معنای عام دارد و یک معنای خاص.
در معنای عام، هرگاه حول یک نام یا نماد، تداعی‌هایی شکل بگیرد، آن نام یا نماد به یک برند تبدیل شده است. به عبارتی در معنای عام می‌توان گفت نام یک کلاهبردار بزرگ یا یک قاتل زنجیره‌ای هم می‌تواند برند باشد.
اما در معنای خاص، معمولاً برند را برای نام یا نمادی به‌کار می‌برند که محبوب و مورد احترام است.
وقتی مدیر یک رستوران می‌گوید ما الان به یک برند تبدیل شده‌ایم، قاعدتاً منظورش این digi ding است که در اثر تلاش‌هایشان برندی محبوب و مورد اعتماد شکل گرفته است.
البته در بسیاری از موارد، برندها ترکیبی از تداعی‌های مثبت و منفی هستند. مثلاً شاید کوکاکولا هم‌زمان برای شما دو وعده‌ی «لذت نوشیدن» و «چاقی و بیماری» را تداعی کند.
در مجموع وقتی از برند و برندسازی حرف می‌زنم، معمولاً منظورمان معنای محدودتر برند است. یعنی فرض‌ بر این است که تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها با این هدف انجام می‌شوند که احترام و اعتبار برای یک برند کسب شود.
علم برندسازی

댓글목록

등록된 댓글이 없습니다.